Kravall


Studentlivet är verkligen fantastiskt. Självklart är det mycket plugg och man slits ofta mellan gamla vänner och nya klasskompisar när man pendlar, men på det stora hela är det verkligen en underbar tid.

I torsdags förra veckan var jag på kravall. Vilket innebär att man alla olika studenter bär sin utbildningsoverall (ekonomer har vita) och festar tillsammars. Vi ekonomer ska dessutom sy på röda och blåa revärer på sidorna, vilket verkligen är ett tålamodstest. Sen syr man dit de märken man får vid olika fester och vips är man en tvättäkta student. Torsdagen var verkligen grym! Jag, som verkligen ÄLSKAR att klä upp mig, njöt (till min förvåning) till fullo av att inte behöva bry sig om hur man ser ut. Nästan alla har liksom en overall.

Ni som funderar på att plugga vidare... Det är en av de bästa tiderna i livet. Ta den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback