Den perfekta färgen

Att man alltid ska ångra sig. När jag har haft ljust hår har jag velat bli mörk och när jag varit mörk har jag alltid velat bli ljus.  Nu har jag i alla fall konstaterat att jag trivs bäst när mitt hår är mörkblod, vilket är väldigt nära min (inte lika lystfulla) hårfärg. Det stora problemet är alltid att få frisören att förstå vilken färg det är jag vill ha, och sen hitta en frisör som kan göra ett riktigt bra jobb. Min underbara frisör har precis bytt jobb till färgteknolog för Loreal. Kul för henne men inte alls lika roligt för mig. Hon var liksom perfekt. Nu börjar jakten på ett nytt färgproffs.

Men var ska jag börja leta?
(Tips i Linköping, Norrköping, Nyköping mottages gärna, någon?)


Hittade i alla fall dessa inspirerande bilder på Modefeber.se och de ger en ganska bra bild av den hårfärg jag är ute efter. Ska nog boka en tid i april när jag får bonus från mitt jobb (tjänstledig).:-) Hurra!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej tjejen!

Vacker och inspirerade blogg du har!

Jag kan varmt rekommendera Maria på salong Unik, ligger på samma gata som Prinsess, lite längre bort.

Hon är grymt duktig, noggrann, har bra priser om man bokar långt innan (om jag inte minns fel), den helt klart bästa frisören jag varit hos. Jag åker alltid hem till henne (förutom i nödsituationer).

Hoppas allt är bra med dig!

2009-03-17 @ 09:28:57
URL: http://www.metrobloggen.se/heartbeat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback